Revír VN Zemplínska Šírava

Číslo revíru:
4-4030-1-4
Popis:”revír s režimom “bez privlastnenia si úlovku”” Vodná plocha nádrže (3500ha) od priehradného telesa po napájací kanál pri obci Petrovce nad Laborcom a po cestný most v obci Lúčky. Zákaz lovu rýb z priehradného telesa vodnej stavby a jej funkčných objektov. V časti VN od sádok pri obci Kusín naprieč vodnou nádržou na prístupovú cestu v obci Lúčky je vyčlenených 600 ha vodnej plochy ako chránený areál (štvrtý stupeň územnej ochrany) v tejto lokalite platí zákaz lovu rýb. V ostatnej časti revíru platí tretí stupeň územnej ochrany. Na tomto rybárskom revíri platí režim “bez privlastnenia si úlovku” to znamená, že rybár si ulovenú rybu nesmie privlastniť! POZOR: Zvýšený obsah PCB látok! /viac informácií o rybolove je na www.srzrada.sk/
Rozloha (ha):3500
Organizácia:RADA SRZ
Okres:Michalovce
Miera:
Účel:chyť a pusť
Druh povolenia:celozväzové kaprové, miestne a zvláštne
Užívateľ:SRZ
Charakter:kaprové vody
Dátum poslednej zmeny 17.01.2014
pridať pripomienku  |  pridať obrázok  |  pridať značku Google Earth

Galéria


Pripomienky

Tomáš    20.08.2013
Musia byť aj revíry ChaP, pretože aj ked to síce ryby bolí, tak sa im to zahojí. Myslím si, že preto si napísal, že je to nehorázne týranie zvierat, lebo by si bol radšej keby si si rybku mohol privlastniť, ale zober to tak, žeked to bude pokračovať stále tak ako teraz, že zo šporotových rybárov sa stanú masiari, tak v našich revíroch nebudeme mať nič. Preto musia byť aj revíry ChaP, aj ked vela ludí to porušuje a myslím, že by rybárska stráž na to mala dať vačší pozor. Myslím si, že žiadny rybár nechce aby naše revíry osttali prázdne kôli nenažrancom.

Marek    19.06.2013
jano a josko MI prečo ste potom rybári, keď zdolávanie tie ryby tak strašne bolí ? Alebo vy ste ich záchrancovia, keď im potom uľavíte od tej bolesti tým, že ich zabijete ? Skúste zopár dní neplniť mrazák a radšej na učte gramatiku ;)

josko MI    19.06.2013
mas pravdu,je to fakt blud.Predstavte si ze vas niekto taha za usta cca 500 m a tak ta pusti.jak dlho ich to potom musi boliet.A ako by to vyzeralo keby dali polovnikom chit a pust?

jano    18.06.2013
chit a pust je nehorázne týranie zvierat vymysleli to nehanebnici ktorí nečestním konaním prišli k roznim jazerám postavili budku a vyberaju peniaze rýb im neubuda predstavte si že vás každý den vedu na popravu h r o z a kde su ochranári

Pepe297    22.04.2012
Ty sa o mna bat nemusiš bitko......jediny kto tu nerešpektuje druheho nazor si len ty.Čas ukaže kto mal pravdu, ale za poslednych 7 rokou čo Širava funguje pod tymto režimom tak nepriniesol vôbec nič.JEDINE len to ,že SRZ Žilina nemusela investovat do tejto vody nič kvoli PCB latkam.A pozri si sem tam fotky ulovkou z Ružina....Domaše....Liptovskej Mary....su to reviry ktore funguju normalne a ulovky su tam krasne.Širava bola dlhodobo odstavena od prisunu nasadovych ryb a to bola OBROVSKA chyba.Kapor nie je jedina nasadova ryba,ako som spominal drava ryba tu nebola vysadena 25 rokou.Ale to bol zamer....SRZ.Jednoznačne fungovanie tak obrovskej nadrže pod tymto režimom je uplna hlupost a zamer,istej skupiny ludi ktori chceli Širavu nechat klaknut a prilakat ludi na ine vodne narže,pretože Širava bola najidealnejšou vodou na rekreaciu rybarou ich rodin....žiadna voda sa nemohla porovnat s tym čo tu ostalo po pade komunizmu....vybudovane strediska ...vyborny pristup k vode.....a stale velke množstvo ryb...

Bitko    22.04.2012
Pepe297: Pomaly, lebo takymto tempom dostanes infarkt :-) Nikoho neobhajujem, len som vyjadril svoj nazor. Nevidim nic zle na C&R reviry, lebo u nas je to asi jedina moznost ako zvysit sancu na ulovok vacsej ryby, aj za cenu MENSIEHO zarybnovania NIE ziadneho. Pokial vidis cestu ako mat vacsie ryby cez nasady, tak takto to iste nepojde - vid. zvysok revirov v SR a inde na svete. Preco myslis ze sa chodi na velke ryby do Francuzka, MAdarska atd...? Na vodach ako Cassien sa ryby neberu. Jedan voda na SR C&R nemoze chybat a pokial ano, nechajte priestor rybarom, co maju ine zmyslanie a venuju sa C&R a nie vsetko pchat do chladnicky. Posledny postreh: Pokial chces brat ryby, chod na Domasu, Ruzin ci dalej a poslus si. Domasa je za vsetky priklady. Kodko kaprov nad 10kg s rocne chyti? a zarybnuje sa... Na podobne pripomienky uz nebudem reagovat, nakolko toto nie je CHAT ale web o reviroch nie o pohrdani inym nazorom!

Pepe297    21.04.2012
Bitko ,Bitko....stale len spominaš na to jedno zarybnenie po minimalne 15-tich rokoch 13460 kg K3 v roku 2008 a ktory je teraz rok????2012 2012 2012....a nehovoriac ,že tych 13-ton nebolo vypustenych len do Širavy....nebudeme si pisat bachorky,ked bola možnost zarybnit aj VN Pozdišovce a VN Vinne.Ako tu spominali mako23,Casper nie len kaprom sa ma zarybnovat takato vodna plocha.Predsa zubač,ŠTUKA, sumec by mali byt prioritou pre zarybnenie na nasledujuce roky.Všetci predsa zistili ,že revir chyť a pust nepomohol a nemal vysledny efekt pre tuto vodu.Vypust,ponechavanie si ulovkou a hlavne nezarybnovanie tejto vody degradovali tuto vodu hodne nizko.Neviem kde si chodil chytat tak pred 15-20 rokmi,ale je to neporovnatelne.Všetci tu pišu aky su nespokojny s tym ako to funguje pod vedenim SRZŽilina , len ty stale obhajuješ,že je to dobre,že si radšej vysediš velkeho kapra atd. Už sa konečne zobud,pretože asi ani nevieš ake to tu bolo kedysi a to tlak rybarou bol 10-nasobne väčši.Nepatrim medzi rybarou ktori pravidelne konzumuju ryby.Ale odniest si za sezonu 5-6 dravych ryb mi nevadi,kapra ani nekonzumujem.Teraz pred nedavnom prebehla sprava mediami o petici na zrušenie režimu Chyť a pusť,podpisalo to viac ako 800 rybarov a som plne za!Len vtedy sa zarybnovat bude,ked sa bude aj chytať a privalstnovať.Predsa brať rybu z vypustneho kanala a zo Širavy nie to je už ale kardinalna KOKOTINA!!!!

Bitko    26.02.2012
Jaco: Suhlasim, nebolo to tak myslene. Cerstvy genofond je dobra vec, ale malo by to byt rozumne. Nie raz za 10 rokov postit 13t K2, ale castejsie a pomenej aby ryby neboli z toho isteho chovu. Nehovoriac o ostatnych druhoch (stuka, zubac, sumec).

Jaco    25.02.2012
Bitko, pravidelné zarybňovanie je dobrá vec, nechytali by sa tie isté ryby dookola...

jano    02.07.2011
Dnes tam akurat sa chystam tak dam ti vediet co a ako ok :D

jakomo    19.05.2011
zdravim vsetkych.Chcem sa opytat ci sa da este dobre zachytat na Sirave a ci je mozne aj z brehu,lebo v lete sa chystam na dovolenku do tej zotavovne co je tam a chcel by som si zachytat,tak ci sa mi oplati ist.Diky

Bitko    28.10.2010
Casper: Tusim ze to bol rok 2007 alebo 2008 kedy sa vypustilo 13460kg K3. Nevravim ze je mega zarybnenie, ale podla mojho nazoru to staci, pokial nechceme chytat 10 ks 2kg kaprikov za noc. Ja si radsej posedim/pospim a chytim 2ks ale vacsie. Samozrejme ze "TUSIM" ze ryby su brane od vody(sam som nasiel 5 hlav na v kriakoch) ale Sirava je C&R a nemusi byt prerybnena ako na vode obsadenej chladnickarmi. NEBERTE to ako obhajovanie Rady SRZ, ale radsej by som privital myslienku co organizacia, to aspon jeden revir C&R. V MI by to mohli byt Pozdisovce, ved ta voda ma podla mna nekutocny potencial na kapra, stuku, zubaca, sumca... ale hospodar tam radsej pusti 200kg pstruha na 2 tyzdne. NECHAPEM kde je zdravi rozum.

danhar    01.09.2010
Pozor Širava je drancovana miestnymi rybarmi. Paľkov konec augusta. Odvažaju ulovky v rannych hodinach. RS - by mala viacej kontrolovať.

Dušan Hažer    08.07.2010
Samozrejme že som členom SRZ ale Vašim predstaviteľom je lepšie dať tyždňovu povolenku za 20€ ako celoručnu za 17€ kolega Bitko. Hažer v.r.

mako23    02.06.2010
som michalovcan.a dost nastvany privlaciar.to preco do riti sa len same kapre tu v michalovciach vysadzaju!?!?!?!!!!co tak konecne aj nejake dravce vysadit!!!!?a to sa tyka vsetkych michalovskych revirov.same kapre a dravce zaras len dakde v norsku!!!nemam nic proti kaprom ani kaprarom aj ja sam niekedy rad oddychnem na kapracke ale blizsia mojmu srdcu je privlac.za povolenie platim a vsetky ryby komplet vsetky bez vinimky pustam to sa netyka len siravi.ale asi prestanem kupovat to povolenie a budem vlacit bez neho ked sa tu bude zarybnovat len kaprom!!!a je mi jedno ci tomu budu hovorit pytliactvo alebo co ja si len chcem poriadne zachytat dravce a pokial by zarybnovali aj dravcami tak by som nemal problem aj 200 eur za listok dat.

Casper    08.05.2010
Chcem sa spýtať...a kedy bola Šírava poriadne zarybnená....???Pri jej napustení.....Lebo tieto ako to nazývaš zarybnenia...to je len odrobinka...nechcem kritizovať..nechcem poukazovať na to že je niekto neschopný...chcme len otvoriť kompetentným oči..a to nie v Michalovciach...ale na celom Slovensku...takýto nádherný revír...ako Šírava môže závidieť východniarom skoro 99% Slovenska....tak prečo oň nebojovať...prečo sa nepostaviť niekedy aj na zadné...a povedať dosť...našemu spoločnému "nepriateľovi" a ten je v Žiline..kde nevidia...skôr by som nazval...nechcú vidieť...tento problém...Akoby to krásne oživilo túto nádhernú vodu...Aj to málo čo bolo vpustené...na "EXPERIMENT"....predsa pomohlo..nie drancovať...a podporovať mäsiarstvo...ale krásne si vychutnať pobyt v prírode...a zrelaxovať...veď o to nám všetkým predsa ide....

bitko    23.04.2010
DUSAN: Nerozumiem Tvojej pripomienke, ale sezónne povolenie na ryb. stoji na Siravu 17E (pokial si clen SRZ). Pokial nie, tak nam priplatis na zarybnenie - a to je OK :-)

Dušan Hažer    01.04.2010
Je to krasna voda ,ale veľmi draha prečo? za tyždenu hosťovačku zaplatite 20€ a to ešte nakrmite.U našich susedov V HU 60€ s chatkov z konfortom a pred vami ryby 20-30kg ja si myslim že Širava ešte je draha .S pozdravom chyť a pusť.

Mudler    15.12.2009
Mohol by mi niekto z domacich poradit kde sa da dobre zachytat zubac z brehu???

danhar    08.10.2009
Veľmi som rad že kolega Bitko sa vyjadril tak ako by mala väčšina rybarov ktory chodia do prirody relaksovať anie drancovať tak ako je to na Domaši. Domaša už je sama buda a bordel.

Hutňan Jakub    29.09.2009
ako to je z Bolenom na sirave beru , lovia ?? pochytal nieco niekto ?

Bitko    14.09.2009
Ja osobne som rad, ze Sirava je C&R. Aspon je na nej nejake miesto, kde sa da lovit a rybka ma sancu dorast na RYBU, nie ako na Domasi. Taktiez si budu dalsi a dalsi "rybari" zvikat pustat ryby a spravat sa knim inac ako ku kusu masa a darceku pre svojich nerybarov. A samozrejme bolo by vhodne obnovit genofond ryb. osadky, aby sa to troch ozivilo.

Casper    13.09.2009
Chlapi to sa musíte hádať....veď nám všetkým ide o jednu vec....aby Šírava...bola braná konečne ako voda, kde je potrebné nasadiť nový genofond...ktorý obnoví už zastaranú a zdegenerovanú krv kompletne všetkých jedincov plávajúcich v tejto vode. Neviem prečo sa tu hádate..treba bubnovať na inú stranu...a to je Žilina..kde by sa mali zobudiť...a nie stále strašiť o bubákovi menom PCB látky .....čo je vo vode....ano je..ale zomrel niekto...???Poznáte niekoho..PCB látky sú aj v iných vodách - rieky, nádrže a chytá sa tam ..jasneé že hej...berú sa úlovky..berú...Otvorte oči...toto všetko je len zásterka..na to aby mali pokoj...viete si predstaviť koľko stojí znova zarybnenie takej plochy akou Šírava je...????Hmmmmmmmm.....ale veď načo ..Keď niekto si za to postaví poriadnu chatu...alebo autíčko...ako sa to na SVK..bezpochyby robí...Petrov zdar

Bitko    06.09.2009
Info + foto z preteku 2009 je na www.srzmichalovce.sk Pepe297:k tomu vysadzaniu, pozri si oficialne udaje o zarybnovani revirov SRZ za rok 2008 na www.srzrada.sk, 14360kg K3. Je jasne ze tie ryby nie su len na Primestskej. Pozri si fotky z Palkova. A urcite ich nebola iba tona, lebo by nebolo mozne chytit za 3 dni 15 kaprov v rozmedzi 2-3kg. Najprv si over skutocnosti a potom niekomu vypisuj o tom ze na niecom "slape".

majkl    05.09.2009
no co nemate na tej sirave internet pani rozhodcovia alebo pan safa chceme nejaku fotku ci su medialne prava v bbc...

Pepe297    04.09.2009
Ok Majkl, som rád že sme už na rovnakej "vlnovej dížke":)).Chcelo by to nové fotky z tohto preteku.Tak páni načo čakať....

majkl    04.09.2009
okej pepe ja som necital tvoje predosle txt usudil som stoho posledneho ze to tomu sutaznemu sistemu neprajes tak potom sory a tie predosle rocniky vies ako to je s rybami ako v tej pesnicke ked to neide tak to neide:)spozdravom a ten rekord tam urcite je a nie jeden!!!!

Pepe297    03.09.2009
Oficialnym rekordom ,tejto nádrže je úlovok MUDr. Antona Rudáša,hodnotu neviem na 100% ale bolo to približne 27kg okolo roku 1994-95.Takže je čo robiť......Určite je tu aj Slovensky rekord...

Pepe297    03.09.2009
Milý Majkl,v smutnom tranze určite niesom,sledujem priebežne výsledky tejto súťaže pričom najväčšI KAPOR zatial ma 19050g a 15000g má len jeden.Chvála pánu bohu že sa podarilo chytit aspoň tieto pekné kúsky.Ak si si nevšimol podla mojich komentov,tak som fanúšikom tejto vody.A prečítam si všetky komenty až dokonca.Je to lepšie ako na predchádzajucom ročníku a ešte nie je koniec.Dúfam že pokoria hranicu 20kg.Petrov Zdar.:)

majkl    03.09.2009
pepe tak asi budes trosku v smutnom tranze ale tento rok im to ide zatjal co ja viem 19.7maximum a 10-15 sa pochitalo

Pepe297    28.08.2009
Zdravím,o chvíľu tu máme Zemplínskeho kapra.Som zvedavý čo chytia páni PROFICI.....Minule to veľa nebolo...

danhar    21.08.2009
Kde mam zakrmiť na 16kg - kapra poradte chlapi z webu mam zo Širavi kapra 18,75 Paľkov rok 1997. S pozdravom

Pepe297    13.08.2009
Bitko a tie tvoje kapre,ruku na srdce, prevažne len z jedneho miesta na vpuste. To hovori samo za seba,ako je to s rybami na Sirave..len tolko

Pepe297    13.08.2009
Casper 100 bodou,plne s tebou súhlasim.

Pepe297    13.08.2009
A čo sa týka dravcov,už by to fakt chcelo poriadnu násadu štuky,úhora(kedysi bola Sírava vychýrená svojimi kapitálnymi úhormi) aj zubáča.Spoliehať sa na samovýter je priam smiešne.Treba sa spýtať kopetentných,kedy sa rozhodnu s tým už niečo robiť.Za tie roky,ked boli preferované ine nádrze a Sirava bola len PCB "stoka",už by bolo na čase aby SRZ pustila poriadny balik do zarybnenia tejto pýchy Slovenska.

Pepe297    13.08.2009
Prosim Bitko!!14 ton kapra K3 do Siravy za minuly rok?Tak neviem načom šlapeš,ale to musi byt fakt tvrde...Minuly rok ,pokusna tona kapra po 13 rokoch ,čo tam nesadili ani šupinu kvoli PCB latkam..

Bitko    06.08.2009
Casper: V ziadnom pripade sa nechcem zastavat vedenia SRZ (Rady SRZ), no ked kritizujes over si pred tym fakty. V r.2008 bolo vysadených v Z.Sirave 14.360kg K3. Je to citit na cel Sirave (kapor (2,0 - 3,5)kg. To ze nie je vysadena ina ryba kvitujem (zubac, stuka ...), a pripajam sa ku kritike.

Bitko    06.08.2009
Casper: V ziadnom pripade sa nechcem zastavat vedenia SRZ (Rady SRZ), no ked kritizujes over si pred tym fakty. V r.2008 bolo vysadených v Z.Sirave 14.360kg K3. Je to citit na cel Sirave (kapor (2,0 - 3,5)kg. To ze nie je vysadena ina ryba kvitujem (zubac, stuka ...), a pripajam sa ku kritike.

Casper    12.06.2009
VN Zemplínska Šírava je nádherná voda, kde sa dá krásne zachytať,škoda len že na obnove genofondu je potrebné aby sa podieľala nová krv.To si asi páni v SRZ Žiline neuvedomujú. Asi aj tam platí my tu máme zarybnené a na celé Slovensko kašleme. Odporúčam sa prísť pozrieť a zamyslieť sa či sa nedá niečo s tým urobiť. V rybárskej obci na východe Slovenska sa už nie len šepká, ale naplno vraví, aká škoda je nechať spustnúť takúto nádhernú vodu. Ak chceme aby to bolo tak ďalej len do toho a pokiaľ sa už neozve niekto kompetentný asi sa s tým nič robiť nebude. V tomto príspevku nešlo o kritiku alebo obvińovanie ale o poukázanie problému a to dosť závažného.

Bitko    05.05.2009
Jaro: Ano, na kapra je potrebne vyvazat. Su max. 3 miesta kde sa vyvaza do 150m, inac 250-400m. Ale pozor na "nebezpecnu" vodu ked zacne fukat vietor. Behom 2-5 min. su tam vlny cez 1m a nemas sancu, ale vtedy beru kapre :-)

Bitko    05.05.2009
Toxx: Nakolko je to revir bez privlastnenia si ulovku, nastrahovu rybku nesmies pouzit, nakolko po uloveni ju musis vratit spat a doniest rybku z ineho reviru je v rozpore so zakonom o rybarstve...

Jaro    06.01.2009
Kolko sa najcastejsie vyvaza na tejto vode lebo som pocul ze je tam nutne daleke zavazanie .

Dusan    07.11.2008
Je to revir kde sa ryba aj drancuje peknych kaprov je už malo.To sme si navine my rybari,stale sme hladny aj keď je 21.storočie!!!Len tak ďalej....

toxx    17.09.2008
Vie mi niekto vysvetlit ako je to s lovom na mrtvu alebo zivu rybku? Pocul som ze tam su problemi...

Branko Benda    28.01.2008
Toto je najlepšia voda na kapitálne kapre , len škoda ,že z nej urobili dotyční ľudia špinavú vodnú nádrž. Závidí celé Slovensko ,tak asi preto....

Macho    17.05.2007
Revír s režimom "bez privlastnenia si úlovku" nie je "chyť a pusť"?

roman    16.05.2007
odkedy je sirava revirom chyt a pust???

Marek jakub    19.12.2006
Revír plný kapitalných rýb zachitate si super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!